No reason to panic, so wait with patience until you get the official letter from your importer
see on the bottom for German language .

Release immediate MGF
December 11, 2001

PRECAUTIONARY SAFETY RECALL NOTIFICATION

A total of 7,010 MGFs, produced for the UK between September 2000 and September 2001, are being recalled over a concern associated with the possible non-specified deployment of the seat belt pre-tensioners.

Owners of models in the affected VIN range are being informed by letter today and are requested to contact their local MG Rover dealership who will arrange for the remedial work, to be carried out, free of charge.

The recall has been organised in accordance with the ‘Code of Practice’ concerning vehicle safety issues drawn up by the Vehicle Inspectorate and the Society of Motor Manufacturers and Traders


. Additional information from the UK, dated December, 10th 2001

Page No1 sent to all related car Owners
Page No2 of the document

VIN range .D522572 to .D533176 (looks mad cause it's the 74999th)
All the problem is only a wire behind the left hand closing panel of the
centre console rubbing
So if it is not damaged you put plastic convoluted tubing (part No YMQ 002020) over the main loom that runs nearest the metal
heater control mounting.

Obviously they introduced the new designed harness in September 2001, but mixed the installation already to some earlier VINs. Also some of the cars in stock were reworked already.

So if you like, then check for:
- pink or green splash/dot on the label at the RH harness loom leading to the RH headlamp. This is the left if you open the bonnet and stand in front of the car. There is a code label attached near the headlamp which could carry already this dot as mark for carried out isolation works according to the recall paper.
- if there is no green or pink dot then check the date code on the harness label.
If it is earlier than 21.08.01 then the new designed better isolated harness is already in.

20-wire harness can get hurt behind the clip (circled red)

GERMAN translation (D.K.)

wichtige Mitteilung MGF
11. Dezember 2001

Vorbeugender Rückruf aus Sicherheitsgründen

Die gesamte Anzahl der in Deutschland verkauften 1003 MGFs, hergestellt zwischen September 2000 und September 2001, werden wegen möglicher Fehler mit der Auslösung der Gurtstraffer zurück gerufen..

Fahrzeugbesitzer mit einem MGF im betroffenen VIN Bereich (Fahrgest.Nr) werden mit einem Brief direkt informiert und sollen sich danach bei ihrem lokalen MG-Rover Händler melden, um einen Termin für die kostenlose Kontrolle und Nacharbeit zu vereinbaren.

Der Rückruf wird wie üblich vom KBA überwacht.


Zusatzinfo aus UK, vom 10.12.

Seite 1 des Briefes an die Besitzer in England
Seite 2 dieses Briefes

VIN Bereich .D522572 to .D533176 (fomisch, es ist der 74999ste)
Das Problem kommt von einer Leitung hinter der linken Tunnel/Mittelkonsolenabdeckung. Diese kann an dem Winkel der Radiokonsole reiben.
Wenn diese noch in Ordnung ist, dann ist geschlitzter Wellschlauch (T.No YMQ 002020) über den Hauptkkabelbaum der am Winkel vorbeiführt aufzuziehen.

Die ausgeführte Rückrufreparatur ist vorn unter der Haube am Kabelbaum zum rechten Hauptscheinwerfer gekennzeichnet
- Kofferraum auf, links vorn am Kabelbaum zur Beleuchtung gibt es ein Etikett. Wenn auf dem Etikett ein ROSA oder ein GRÜNER Punkt ist, dann ist das Auto bereits nachgearbeitet worden

Ausserdem:
- wenn besagter Punkt NICHT da ist, aber der Datumscode jünger als 21.08.01 ist, dann ist bereits ein geänderter Kabelbaum verbaut worden.


20-adriger Kabelbaum kann hinter dem Clip verletzt werden


© 2001 - 2008 22.12.01 Dieter Koennecke
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