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Exhaust
to Flexipipe bracket.
Should help against a rattling flexipipe. Part Number WCU100990 (old # GEX13002 ) Your dealer will know about it,.... if you ask. |
Bewiesen ist, dass der Winkel ab etwa März 1999 bei Reklamation von Klappergeräuschen am Auspuff montiert worde. Bei meinem alten MGF hat er das Rappeln bei hoher Last beseitigt. Bei meinem 2.MGF wurde
er bei 70km sofort eingebaut. |
Proven is that this bracket got added app March 1999 at MG Rover and also at Lotus for the Elise S1 after complains about rattling noise from the engine bay. All reports stated, that it would help. It did at my 1996 made MGF. Another reason is
to prevent the cylinder head versus engine block movements. |
Das Teil als Kit incl. der Schraubern und Muttern.
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The subject as a kit
from your friendly dealer.
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Remove the oilfilter and at last the heat shield on the opposite side of the alternator for better access to the location. | ||
Dort
unten muss es irgendwie hin. Zwischen Auspuffflansch und Motorblock |
The location it has to go. Between down pipe flange and engine block | |
Die zwei Gewinde M10 im Block sind auch schon da. | The both M10 thread are already there. | |
- Ölfilter abschrauben. Ausserdem das Wärmeschutzbleche abschrauben. |
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Remove the oilfilter for easier access - Spray WD40 and undo this nuts. New nuts are included in the kit - Also remove the heatshield |
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Diese Schraubenposition treibt einen fast in den Wahnsinn. | This one drove me nuts ;) | |
Hier die Auspuffmuttern aus anderer Sicht. | Another view to the 2 nuts at the downpipe to manifold flange | |
Diese
Bild zeigt alle 4 Schrauben/Mutterpositionen Pass bloss auf die Lambdasonde auf. (Versteckt unter dem silbernen Isolierschlauch) |
This
picture shows all four screw/nut locations. Take care on the lambda sensor. (silver isolation hose protects and hides it) |
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Dann der Horror. Man bricht sich fast das Kreuz und die Finger, Am Besten macht man es zu zweit. Einer kann dann von unten inmmer die runterfallenden Schrauben auffangen ;) | Than the troubles. You nearly break your fingers on getting in the screws. The best is a second person under the car to catch all the screws you loose while the tries to get them in. | |
Feddig :))
Passt leider nicht
zu späten MGF und TF mit dem 6-Loch Flansch |
Ready :) against exhaust
rattle: Doesn't fit to MGF or TF later than MY2000, couse they have a 6 bolt manifold flange |
© 2000 - 2022 Dieter Koennecke |