MGF high idle / erhöhte Leerlaufdrehzahl |
Du nimmst Gas weg und die Motorbremse wirkt nicht.
Viele MGF Besitzer folgten den laufenden Produktänderungen von MGR und bauten sich eine Metallklappe ein. Ich selber wählte die grosse Drosselklappe vom Opel. Ich kann mcih nur wenig erinnern, aber meine alte Plastikklappe klemmte wirklich und ich schob natürlich alle Problem auf das blöde Plastikteil . Das war wohl nichts. Da musste noch etwas faul sein. |
You take your foot from the accelerator and the engine revs down slow. You stop to see what's going on and realise the idle revs are 1400 instead of the usual 850. What's going on here with the engine ???
Most Enthusiasts followed the product changes of MGR with newer design MGF and changed to a metal TB. I myself took the choice and went for a big Vauxhall TB. I can't recall exactly, but my old plastic body was really sticky and so I meaned all troubles with high revs came up due to the mad plastic TB. This was wrong. There must be anything else at my MGF.
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Das läuft gerade bei meinem MGF und ich meine es war vor dem Tausch
auch schon da.:
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English to follow ASAP. See the BBS for descriptions. |
1. Versuch: |
1. Test I opened the butterfly slightly by turning upwards the adjustment screw. Effect: - the lower TPS signal is a little higher - some air gets through the butterfly already in idle. TPS Reset must be done. The idle was app 2.500 before I reset. |
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Hier die Einstellung an der GM Klappe Resultat: |
This picture shows the gap I filled later with paper and adhesive tape temporary to produce more air flow through the GM throttle body while idle. Result: |
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Eine Woche später war wieder eine
300km fällig und inzwischen hatte ich Tipps von Carl und Will in
der BBS bekommen. |
One week later I had another 300km ride.
Carl and Will from the BBS had supplied some hints. Any problem with leak in the Vacuumsystem said Carl. - Brake Servo - Stepper Motor - Hose to The ECU Will asked to see for the Purge Valve as well and so I did The upper pipe leads on the right of the throttle body into the manifold. The Solenoid valve should be open hen the ignition is on. Air should then flow throuegh the filter and pull fuel damp to the manifold. |
2. Test Nichts dergleichen. Auch ein Test mit dem Finger auf den Anschluss zeigte:
Kein Unterdruck. Das Teil ist dicht und hat nicht geschaltet.
Letzte Sicherheit. trotz mehrfachem Abziehen und zurückstecken des
Steckers, keine Reaktion, kein Schaltgeräusch. |
2nd Test |
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Zwei Monate Später. 3.08. 03 Wieder der hohe Leerlauf. 3. Versuch rechts ran und den Kofferraum mit zweitem Schlüssel geöffnet. Alles mechanisch OK. Drosselklappe ist zu. Purge Valve demontiert. Es ist dicht. Test, Drehzahl mittels ziehen anm Gaszug erhöht: Das Purge Valve öffnet mit dem typischen Pulsbetrieb. Am nächsten Tag, Kaltstart: Die Drehzahl ist bei 1500U/min. Erst ein Reset des Stepper Motors ergibt wieder den Normalzustand. Das liegt also nicht am Purge Valve. Also doch was anderes ? |
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Evaporative Emissions (EVAP) Cannister Purge
Valve The EVAP cannister purge valve is located in the engine compartment on the rear bulkhead. The purge valve is connected via a flexible pipe to the inlet manifold. The cannister purge valve consists of a solenoid operated valve which is controlled by the ECM using a 12 volts PWM signal. The EVAP cannister purge valve controls the flow of fuel vapours from the EVAP cannister to the intake manifold of the engine. When the vehicle is being driven the ECM will purge the EVAP cannister
by opening the cannister purge valve, this allows the vacuum present in
the intake manifold to draw fuel vapour from the cannister into the cylinders
for combustion. When fuel vapour is being removed from the cannister,
fresh air is allowed to enter via an automatic one-way valve, this makes
the cannister ready for the next absorption phase. When filling the fuel tank, air trapped in the fuel tank by the rising
fuel level is allowed to vent to the top of Evaporative Emission Cannister Evaporative Emission Cannister, Purge Valve |
Im Oktober... Besuch beim Rover Händler und einmal an's Testbook: Resultat, wie erwartet 1. Vakuum Fehler. Ich hatte schliesslich den Vakuumschlauch während der Motor lief abgezogen. Das merkt der MAP Sensor und meldet Fehler. 2. Kühlmittelsensor Bingo ? Das müsste es dann also sein... Ende Oktober 2003 Habe den Stecker abgezogen, Kontakte gefettet und wieder draufgesteckt: Resultat negativ. Nun ging der Leerlauffehler so gut wie garnicht mehr weg. Anfang November 2004 Ich tausche den Sensor...... Resultat negativ. Der Fehler bleibt, trotz neuem Sensor |
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Ende gut alles gut im Dezember 2004 . Es lag an einem losen Kabelbinder hinten am ECU Kabelbaum | |
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© 2003 - 2008 Dieter Koennecke |
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