This was the MGF #5192
until 08.10.00 22:30 on the Autobahn BAB 480 @ KM 93.31 update 3

dk_dcp_3687.jpg (23396 bytes) Aquaplaning bei
überhöhter Geschwindigkeit. 120 km/h war viel zuviel. Rechte Spur und Spurrinnen, eine Drehung auf der Bahn und dann wahrscheinlich zwei Überschläge auf einer Länge von 50m. A-Frame rechts nahm den ersten Schlag auf. Ein Glück. ich war allein.
To much speed, to many rain. 85mph was far to much. Water on the right lane. A spin on the motorway. Then with the right rear ahead into the mud. Two or more roll over. All along a distance of 50m. The front window frame got the first hit on the left . No co-driver inside.
dcp_3745.jpg (75103 bytes) Für Details fehlt die Erinnerung. Die Kekstüte fiel bei irgendeinem der Überschläge durch die zerborstenen Seitenfenster. Nicht weit vom Standort Can't recall all the details. The cookie box got lost through the broken windows at any of the roll over. Not far from where the car stopped rolling.
dk_dcp_3691.jpg (26891 bytes) dk_dcp_3692.jpg (34240 bytes) dk_dcp_3693.jpg (27056 bytes)
dk_dcp_3694.jpg (32439 bytes) dcp_3750.jpg (64543 bytes) Keine Ahnung wie ich an diesem Pfosten vorbeikam. Bin ich geflogen ?

No idea why I didn't hit the posts. Did I fly ?
dcp_3747.jpg (73426 bytes) Die Linie Mitte rechts sieht aus wie ein Einschnitt durch den Splitter. Rutschte das Auto auf der vorderen Stoßstange am Pfahl vorbei ? The sharp line (right center) looks like a cut from the KH-splitter. Guess the car passed the post slipping on the front bumper side ? Back upwards.
dk_dcp_3695.jpg (28855 bytes)   ADAC towed the car.
dk_dcp_3696.jpg (30013 bytes) Rechts oben am Softtop und vorn am A-Frame war ein Aufschlag. Mein Kopf sah genauso dreckig aus. Der Überrollbügel hat wohl seitlich einiges abgefangen. At the softtop, top right and the screen frame happend a roll over hit. My head looked equal dirty. The ARTRA roll hoops probably took off some side impact force.
dk_dcp_3697.jpg (32217 bytes)

:-(
Ich blieb unverletzt und niemand sonst wurde geschädigt.
Das Leben geht weiter...

aber langsamer bei Nässe.

:-(
Anyway. I am alive, nobody else got hurt.

Live goes on

But with slow speed in the wet now

The Slipp and Roll direction, 50 meters
50m bei Tageslicht
50m distance at daylight

mehr auf der folgenden Seite
und
der Der Unfallort

more on the following page :(
and the
Accident location

back
or to my MGF home site www.MGFcar.de

© 2000 - 2011 Dieter Koennecke 02.12.00


MG Car ClubMy favorite Club