Zuerst ein Traum At first a dream |
Dann wurde er wahr Then it came true |
1,8i PTS |
Modifikationen / The dark side |
||
ein Maskottchen gegen böse Überschlaggeister | ||
Zuerst die Schmutzfänger ;-) Brown & Gammons Foto |
At first the mud flaps rear CAT100820 front CAS100690 picture courtesy B&G |
|
GOODYEAR F1 EAGLE TYRE 215-40-16 |
The 215/40 R16 were a must. RRC117460 + RRC117470 Picture courtesy Trident garages |
|
Verchromte Lufteinlässe VUB105300 |
chrome plated air intakes, bright grill set VUB105300 |
|
MG Ventilkappen |
The MG tyre valve caps |
|
MG logo Teppiche EAH103890PMA Brown & Gammons Photo |
Carpets with MG Logo EAH103890PMA picture courtesy B&G |
|
Chrom Zigarettenanzünder YUJ100770MMM Beleuchtung kommt auch noch dran |
chrome plated cigar lighter. YUJ100770MMM To be illuminated soon |
|
Alu-Leder Schaltknauf. UKJ100550 Chromaschenbecher FKH100230 folgt. |
Alu-leather gear knob UKJ100550 Chrome ashtray FKH100230 to be installed |
|
MG Werkzeugkoffer, passt in die Kofferraummulde. KBK100420 | MG Tool set, fits to the boot. KBK100420 | |
MG Erste Hilfe Tasche KEF100090 | MG first aid kit KEF100090 | |
Wechsel der Seitenblinker von Orange auf klar. VUB105950 |
Change of the side indicators from amber to smoked version. VUB105950 |
|
Wechsel der Frontblinker | Change of the front indicators | |
... heil geblieben :) | ... not broken :) | |
Chrom Gepäckträger Z3 like VTF100010 |
Chrome plated luggage rack. VTF100010 |
|
Abschraubbar | easy ro bolt off from inside the boot | |
Die Montagewinkel | the special bracket assembly | |
Chrom Kappen Schrauben zum Verschluß der Buchsen | Chrom plated Bolts for closing the fixture holes | |
verschlossenen Hülsen | closed fixture holes | |
Ansicht von rechts | view from right | |
... und von links. Die Spaltmasse *grin* kommt noch | .. and from the left side. The gaps between th eboot flap and the chassis..to be adjusted *grin* | |
montierter Träger VTF100010 | boot rack installed VTF100010 | |
und von der Seite gesehen | Side view | |
Am demontierten Gestell Schutzhülsen auf die Gewinde schieben | Thread protection hoses to the bolts of the disassembled rack | |
Frontbox am BRG MGF | LHD only front box | |
Hier kommt die Frontbox rein :) Z180100 |
frontbox to be installed LHD cars only |
|
Fertig installiert | ready installed | |
Frontbox ist drin :) | Got the frontbox installed | |
Softtop Innenverdeck von AUCO Z220298 |
Softtop liner made by AUCO Z220298 |
|
Hardtop von alt nach neu DSF101140 PMD - Hardtop-Dichtung DSF101280PMD - Dachholmdichtung (rechte Seite) |
Hard Top conversion from old to new type. DSF101140 PMD - Seal hardtop DSF101280PMD - Seal cantrail (RH) |
|
Hardtop Wandhalter VUB101340 |
Hard Top Stowage Kit VUB101340 | |
7 Loch Schalterpanel von der Aircon Version | 7 position switch board from the aircon version MGF | |
3. Bremsleuchte Nicht die XFN100180, aber die von Hella |
High mounted brake light (HLBL) CHMSL Center High Mounted Stop Lamp Not the XFN100180, but the cheaper one from Hella |
|
Türgriffe auf Mass tempern bei 120 Grad im Backofen :) | Making the door handles fit at 120 deg. in the kitchen oven | |
Beleuchtung des Zigarettensanzünders | Illumination to the cigar lighter | |
Leder Lenkrad |
Leather covered steering wheel |
|
Ausgleichsscheiben für die hinteren Zugstangenlager. Brown & Gammons Photo |
Compliance Washers for the rear tie bar. Picture courtesy B&G |
|
Rover Tieferlegungssatz. Z300020 RDX Spur: vorne +0°05' Vorspur |
Rover Germany lowering knuckles. Recommended tracking: Front Toe IN +5 Minutes Rear Toe OUT - 5 Minutes toe out is stated. indeed ;-) But better is vorne +0°05' Toe IN hinten +0°10' Toe INr with compliance washers is Toe IN of 5 Minutes much better |
|
Vordere Tiefenanschläge, RNV100050 rechts der bei 16' Felgen vorgeschriebene Nachrüstanschlag. Unten ist ein Stahlwinkel zur Verstärkung angeschweißt | The front suspension bump stops RNV100050. Should be installed if 16' rims are fitted. the aftermarket part on the right side. A small bracket is welded to the lower end. | |
Sicht von unten auf die beiden Versionen. Beim alten sieht man eine Delle. Vom Aufschlag auf den Querlenker ? | View from below to both versions. The old one has got a dent. Guess from the wishbone ? | |
Die Klappe geht nicht mehr lange falsch herum auf ;-) | That flap changed to the right direction ;-) | |
Nebelscheinwerfer XBQ100730 hinzu | Fog lights XBQ100730 added | |
Werkstatthandbuch RCL0051GER . |
workshop Manual RCL0051GER Edition 6 . |
|
Schaltbilder . | Wiring diagrams . | |
Flammrohrwinkel GEX13002 | Exhaust flange support bracket GEX13002 | |
Subwoofer Blaupunkt SUB W100 | ||
Der ARTRA darf nicht mehr fehlen | I'll never drive without an ARTRA | |
Aus 2.Hand ein SP/Milltek MGF01 Auspuff | From second hand a super sports exhaust (Milltek MGF01) | |
Becker Traffic Pro | ||
200 Zellen Kat | ||
K&N Wechselfilter | ||
One shot Fensterheber Modul BENXON | One shot window lift module from BENXON | |
verchromte Rohre aus dem Baumarkt für die Kopfstützen | Chrome plated pipes to the head rest studs (plumber shop) | |
GM / Opel Drosselklappe: C20NE (115 PS) Omega-A |
GM Throttle body | |
Alu-Gurtführungen von Mike Satur | ||
So sieht das aus, wen ein offener MGF vom Regen überrascht wird und freundliche Helfer schnell das Dach schliessen und die Fenster mit Noppenfolie dichten. | ||
82° Thermostat Quinton Hazell P/N QTH100 |
82° Thermostat Quinton Hazell P/N QTH100 |
back or to my MGF home site www.MGFcar.de