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1 | Irgendwann im Bereich VIN 9000 wurde die Radhausabdeckung geaendert, Lippe hinzu | At any time around VIN 9000 the wheelhouse cover got a 'lip' | ||
2 | Dichtung vorn OL & OR an Bj. 96 , von innen gesehen. Dicht !! |
Sealings Top Left & Top Right built 1996, seen from inside
of the car. Not leaking ! |
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3 | Irgendwann im Bereich VIN 6000 wurde der Oeffnungswinkel der Heckklappe geändert | At any time around VIN 6000 the angel for opening the bootlid got changed. | ||
MGF Ergänzungen durch Zubehör, Original und selbstentwickelt | ||||
4 | Alu-Riffelblech bei Daniel Bor | Aluminum floor of Daniel Bor | ||
5 | Becker Navigationssystem in Margaretes MGF | Becker Navigation system in Margaretes MGF | ||
6 | Mike Satur Cat saver Nuts (Dieter) EZ 05/96 |
Mike Satur Cat saver Nuts (Dieter) EZ 05/96 |
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7 | Nebelscheinwerfer bis MJ2000 XBQ100730 graugetönte Blinker MKII vorn + seitlich VUB105950 zu 40 EUR (nicht mehr erhältlich) |
Fog lights until MJ2000 XBQ100730 smoked indicators side & front VUB105950 for app. 27.5 UKP no longer availiable |
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8 | graugetönte Blinker MKII vorn einzeln ! rechts VUB101030 zu 43 EUR links VUB101020 zu 43 EUR (approved by bill) |
smoked indicators front single ! right VUB101030 app 29 UKP left VUB101020 app 29 UKP |
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9 | Grill mit Sechseck Löchern | Honeycomb grills (ask @ the BBS) | ||
9a | Warum nicht preiswertes Streckmetall ? Aluminium Streckmetall, sauber poliert und mit Farblosem Lack geschützt. |
Why not use cheap aluminum stretch metal. Polish it and spray
it with clear paint. Right side image is the original from Rover |
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Zubehör Gitter von Rover | Grill as Rover accessory | |
11 | Scarlet Fever Heckgitter+ Daytona Auspuff Thomas O. Heckgitter |
Scarlets rear grill and the mesh at Thomas O. MGF |
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Thomas O. Heckgitter | the mesh at Thomas O. MGF | |||
12 | Staubox Christoph H. für den CD Wechsler |
bonnet box Christoph H. carries the CD changer |
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13 | Service Klappe .. anders herum | Service flap changed direction | ||
17 | Links die Position des montieren Roll Lagerfußes am
Hydragaskolben und Oberlenker Rechts eine Fotomontage zum Vergleichen grün, S= kurz blau = L, Standard Original Foto von Michael.Bender. |
The left picture indicates the Roll bearings position between Hydragas piston and upper wishbone The right picture is a grafic assembly to compare the low knuckle (left, green, S) with the standard one (right,blue,L) |
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18 | - Felgen 9j x 16 ET15 & 7mm Distanzscheiben
(ET8) Die Spurwerte - Fa. Hierl, in Hahnbach, |
- Rims 9j x 16 Offset 25 & Distance washers
7 mm (so 8mm Offset) The tracking |
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19 | Spiegel Heizung abschatbar. je ein Wippschalter mit sichtbarer roter Farbmarkierung, wenn die Heizung eingeschaltet ist. Leicht in die Türverkleidung einzubauen, oberhalb der Lautsprecher. |
The mirrors heating elements are steady switched on. Switch for the electric heated mirrors, on each door, assembled to the
door cover just above the speaker. The switch has a red coloured dot when
activated. The installation of this feature is easy. The wire that should
be cut is easy to find when removing the door cover, nearby the mirrors. |
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20 |
Erspart vielleicht weitere Gedanken an das teuere quick shift set. |
short gear stick. Do it, and you probabbly will not longer miss the eyxpensive quick shift set. |
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21 | Überrollbügel, mit integriertem Windschottgitter
und klappbarem Plexi Windschott. Von Don konstruiert. Überrollbügel mit Windstop von Don Liang |
Roll windstop. Mesh integrated to the hoops and Plexy - windstop
flap. Designed by Don availiable at Satur and Artra. roll over bar with windstop, designed by Don Liang. |
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22 | Rover Chrombügel | Rover chromium hoops | ||
15 | Safety Device Überrollbügel | Safety Device roll over bar | ||
23 | preiswerter Ersatz des Orangen Zigarettenanzünders aus
dem Autozubehör Laden. Die Klammern am Plastikring müssen für dicke Materialstärke nachefeilt werden |
cheap amber replacement by a green ringed cigarette lighter from any car part shop. Early Rover had a green ring too. do look at crap yards. Attention the thick material at the MGFs tunnel. File both plastic clamps fitting to th thick material. | ||
24 | Splitter sind angekommen | Splitter arrived | ||
25 | MVR Auspuff, sieht wie ein REMUS aus | MVR exhaust, looks like a REMUS | ||
26 | Nebelscheinwerfer | Foglights at the MK1 | ||
27 | Thomas O. Felgen | Rims of Thomas O. | ||
28 | Chrome Rohre über den verzinkten Kopfstützen Streben | Headrest studs covered with chrome plated pipes. Individual
length related to tall driver and small co-driver Pipe length max 90mm |
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29 | ||||
30 | MG Logo in Kaufhaus Radkappe (Winterreifen)) | MG wheel logo converted to cheap 14' wheel caps for winter tyres | ||
31 | Selbstgebauter Spiegelhebel | DIY mirror handle | ||
32 | K&N Standard Filter mit 10cm Anschlußrohr vom 57i Set im MPI. Danke an Thomas O. für das Stück Rohr. |
K&N Standard cone assembled with a 10cm pcs of hose from a 57i kit. Thanks fly to Thomas O. for this little gift :) |
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33 | Fensterheber Ergänzungsmodul 85 EUR, geht in beide Richtungen |
Window lift enhancement for one shot function into both directions (up/down) | ||
34 | Auspuff-Flammrohr Befestigungswinkel gegen rappelndes Flammrohr GEX13002 | Exhaust to Flexipipe bracket. Should help against a rattling flexipipe. GEX13002 | ||
35 | MJ2001 ab VIN 1D522572. Neues MEMS3 und zusätzliche Sensoren. Hier die 2. Lambda Sonde. Schalldämpfer der bekannten Serien passen nicht, weil der Katalysator einen zusätzlcihen Bogen hat |
MY2001 from VIN 1D522572 onwards has got a new designed ECU with additional Sensors. The well know aftermarket exhaust will not fit any longer, cause of the changed pipe at the new catalyst | ||
Bilstein/Spax
Dämpfer, genutete/gebohrte Bremsscheiben,tiefergelegt, und Stahlflex
Bremsleitungen gemacht bei Techspeed. Macht jeder gute Tuner ähnlich. |
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Wem die K-Engine zu schwach ist, der baut sich dann halt eine Honda Typ R Maschine mit 200PS ein..
Foto, Mike Satur, 2004 |
And if you are pi**d of K-Engine or have to much time and moneay... Go and swap in a Honda Type R Engine. Picture courtesy Mike Satur (2004) Any body looking at doing this would get the same answer I used to say to people wanting to 'invest' in a classic car rebuild, it isn't an investment it is a hobby and hobbies cost money;-)
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