MGF / TF Fenster / Windows
Vorweg gesagt, diese sind ziemlich dicht, obwohl es alles seltsam aussieht (Linke Seite)
Hier ist NUR das alte Softtop abgebildet
Replace window stop to new design

More about window regulator and
window rattles

The cheater

 
left
right
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1

Fensterecke oben, Softtopdichtung an A Framedichtung. Sieht geknautscht aus aber ist dicht.

Softtop seal meets A-Frame

3   Und noch einen etwas weiter weg crunched hood seal, cause the tensioners got adjusted to tight
4 rechts sieht die Ecke des Spiegeldreiecks OK aus, aber links total geknautscht. Fenster eigentlich zu hoch. Drückt Dreiecke zu weit nach außen, ist aber oben dicht.
Der Grund für dieses Problem ist hier das gebrochene Spiegeldreieck.
 
5 rear Hydragas Unit leak  

und noch einen davon

 
6   und noch einen davon

 

7  

Spiegeldreieck soll parallel zum A--Frame laufen (7mm)

Bei meinem F nicht, ist aber dicht.

 
8

 

dito

 
9   Softtop sitzt eigentlich korrekt.  
10  

Die kritische Stelle am A-Frame von außen gesehen

 

11     Anleitungen (englisch) window adjustment
      Schlauch in Dichtung ? tubes between the gap
  pictures
courtesy Bruce C.
  0287.jpg
shows a general view of the area I was describing with my finger pointing to
the seal.
      0286.jpg is a closer view showing the rubber tubing embedded in
the seal, as packing. Because the tubing is the same colour as the seal it
is hard to spot.
      In 0288.jpg I have pulled the tubing back out at the bottom
end of the seal so you can see where it goes more clearly (I hope!).
        A modification which is easily reversible. The fact that it is tubing is of no ....... [under construction]
      window stop design  
 
    Adjust front catch:

Flip back the spring ,
turn nut LH to tighten, turn RH to make it loose.
Flip back the spring on and check the result.
Repeat if needed.

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© 2000 - 2013 Dieter Koennecke